Sunday, March 6, 2011

Weekend and MS.




Tired.
Exhausted.
Fatigue.
In malay kepenatan,penat or capek. :P

Really,weekend nie aku tak dapat nak rest betul2..coz hari-hari biasa aku bekerja sebagai "suri rumah"..well..orang xbekerja kn.. ;) so weekend sepatutnya aku xdela bnyak sgt keje nk wat..ad masa senggang nk belek buku..usha blog orang..men game and tito ngan sepuasnya...hehehe..But this weekend i have to sacrifice coz abg ipar aku g kl ada keje,then aku kena la amik tugas dye jaga kak aku yg sakit tu fully.Really.Mmg penat.Not easy nk jaga org sakit.Cian abg ipar
aku.Letih jaga kak aku.She having a disease,dh lama,aku xleh nk state lma mna coz not sure tp bertahun gak la.Dye lumpuh satu badan.And buta mata sebelah kiri.Tp masih boleh bercakap,mendengar.Urat rasa dye dh xberfungsi.Mean if dye luka ke or kna cubit ke dye xkan rasa.Doctor classified penyakit ni as "Multiple Sclerosis".She's my elder sister.Akak aku yg sgt caring pasal adik2 dye.Baik and memahami.Pendengar yg baik and senang nk membantu adik2 solve problem.Bertuah sgt aku ada akak mcm dye.And aku xsanggup nk kehilangan dye.
Banyak mnde aku nk luah pasal dye,many things.Sebab sepanjang perjalanan dye menjadi pesakit MS nie aku d'belakang dye membantu mana yg termampu.Even aku terpaksa korbankan sesuatu,but demi dye,aku korbankan.Tak sanggup nk lukakan hati dye and bebankan dye.

She have a blog.Kt c2 banyak luahan yg dye simpan sepanjang dye ad sakit MS.


Hobi dye menulis.Before dye lumpuh satu badan dulu,dye bleh masih lagi menulis,sbb tangan masih lagi kuat.But she can't walk.She even wrote a novel.Tapi xsempat nak abehkan coz penyakit yg dye hadapi tu.Skang dye still menulis,tapi tangan dye xbpe kuat and some word ada typo and d'tekan oleh her son one and only.Doctor pun dh xde ubat nk bg.Sbb dh immune ngan badan dye.All she have to is pray..waiting for miracle to happen.
And for me..as a sister..aku cuma boleh berdoa,membantu and bg semangat.


Dear sister..I love you.
:')