Friday, February 4, 2011

P e n c i n t a H a i w a n :D

Salam sume and aku doakan korang yg bce blog aku ni berada lam keadaan sihat dan ceria,Insya-allah..Amin.

Tajuk entry kt ats aseny dh leh phm sndri kn mean ny?okla..aku pun xnk m'bebel pjg..hehehe..aku ni mmg sukaaaaaaaaaaaaaaaaa sgt kt Haiwan.Mostly yg adorable,fluffy and leh d'belai n d'mnje..hehehe.Dulu aku pnah bela kucing yg aku nmakn BUNCET. Tapi...dye hilangkan diri dye suatu hari tu tanpa d'kesan..aku bela dye sejak dye kecik ag..Mak dye xbalik2 then dye kelaparan..aku pun wat keputusan nk adopt dye.Mesti kowg ase cian kn.

Tp sbnarny BF aku yg kutip meow tu,sbb dye nmpak meow tu sensorang,hehehe..aku pun tlg la jgakn.Ciap menyusukan taw(susu bancuh k!!) :P And jga dye cmpai dye besar n m'hilangkan diri.Time tu aku kt shah alam.Then adik aku col gtaw BUNCET WAS MISSING!!!Aku pun nanessss sekuat jiwa dan raga n mlm tu aku bergegas pulang.Cari punya cari xjupe2.Owg ckap if meow nk mati dye akan hilangkan diri..BETUL KE?aku pun menerima takdir yg BUNCET dh ilang..cdey wehhh... :'(

So skrang aku pun b'fikir ingin membela binatang len..tp aku xsure pe..ARNAB ok x?tp taik dye busuk kn?HAMSTER mungkin?GUINEA PIG?hmm..aku still tgh pikir and nk survey harga tuk GUINEA PIG.Penah bce entry sowg blogger psal haiwan nie.Kiut je n besar plak tu..hehehe.Tapi not sure senang to take care and cmne pemakanan dye kn.So cpe ada pengalaman share^2 la leh aku wat pedoman dan tunjuk ajar..hehehe.
Arigato gozaimas! :D


eeeeeeeeeee...omeyy ah kaw!gehammmmmmm.. ;D
source : google


If BUNCET still hidup,diowg leh b'kwn..kn? :'(
source :google


Leh aku ajar dye men pesbok ngan blog,menambah kenalan x g2? ;D
source : max/imax