Sunday, February 6, 2011

Cerita Di Sebalik Kelajuan... ;P

Weeeeeeee.............today mood : H A P P Y !
Actually,sejak semalam aku epy..hehehe..SEBAB?ah ha...sbb tu yg bestny.Ehem2..da story start with...teet teet..teet teet..bunyi sms msuk..(Actually bunyi sms aku bkn mcm tu..hehehe)
"Salam,m.cik otw ke pdg besar nie.3 Jam kt situ,pas2 ke kedah pekan rabu dan benti ke kg".Dat text sound mcm tu la lbey kurang..huhu.Aku yg masa tu tgh baring guling2 atas katil terkejut and mengelamun sekejap..hmmm..pe patut aku wat?lam hati nie tingin nak jupe gak.Aku ske ngan mak dye n b'doa moga Allah beri peluang untuk aku curahkan kasih syg aku kt dye kelak..Amin.Aku pun dh lma xjupe mak dye,wndu la gak walaupun aku lbey wndukan anak dye.hahaha.Lbey kurang lam 15min bwu aku rep..bunyiny camni lbey kurang.."Salam m.cik,dh sampai ke blum?"erkkk..aku act xtaw nk rep pe..Then tbe2 tepon bunyi.....heeeee...aku pun sembang ngan mak dye sekejap pas2 aku ckp ley jupe ag pun ad mnde nk bg BF.Tp actually xpun sbb bwu nk bli..hehehe.After dat aku pun bergegas mengemas umah,wat lunch bagai tuk adik aku yg last n kak aku yg sakit tu,(akan ad entry psal dye) sbb be4 kua uma kna settle kje dlu,my parent ke kl ad knduri,so aku la yg kna handle everything..fuhhhh~
Around kul 1 aku kua sbb mak dye dh msj ckp da cmpai,(actually dye msj kul 12..hahaha).Tp biasala..time2 kte nk kua ad je kcoooo..Pesan itu la ini la..Terlambat la cket aku kua lam 1.15pm.(janji melayu ;P)Then aku pun bwk la kete dlm kelajuan 110km ase time tu..potong abeh sume kete cmpai ad bro tu igt aku nk race kot..cmpai dye men kejar2 ngan aku..hahaha..aku xde niat pun tp bro tu yg peras santan..adehhh..Tbe2!msj msuk..aku cmpat bce.."Cepat sket,dh tuka plan,pkul 2 gerak".Aku pun pe ag mmg lajuuuuu r.Dh la time tu da kul 1 stgh..uma ke p.besar lam 40min..adehhh..Tbe2!hp aku bunyi ag..akak aku col..aku angkat.."Jua..tgal beg duit ke?"haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!aku pun menjerit xhengat time tu..akak aku gelak2..hampes!Aku pun patah balik dgn harapan yg punah..mmg xcmpat la nk jupe..Aku patah balik g amek beg n kua lek g p.besar.Aku bwk lam 120km.Potong abeh double line n smbil b'doa..moga aku cmpat jumpa n slmat cmpai.Amin...
Allhamdunillah....akhirny aku pat jupe gak..syukur sgt..epy gler time tu...Mak dye pun smbang kencang ngan aku..hahaha..bleh mak dye ckp.."Xjadik gerak kul 2,kul 3 plak..."Aduh m.cik.......huuuuuuu..xpela,wat cmne..heee..Aku lepak ngan mak dye then belanja Pulut Ayam P.besar yg best.Tlg tapaukn sbb dh xcmpat.Then mak dye gerak pulang..Aku pun meneruskan perjalanan m'beli belah sensorang kt p.besar...heeeeee~


If aku dh sukakn org tu,sygkn org tu, Org tu pun layan aku dgn

baik,then aku akan cuba layan and cuba jaga tali siraturrahim dengan baik Insya-allah.


Hadis Nabi Muhammad S.A.W ada menyebut :

"Barangsiapa yg bersaudara dgn seseorang kerana Allah,nescaya Allah akan mengangkatnya ke suatu darjat di syurga yang tidak bisa diperolehnya dgn sesuatu dari amalnya."
(Riwayat Muslim)


Lagi Hadis Nabi Muhammad S.A.W :

عليك بالهدايا فإنها تورث المودة وتذهب الضغائن

Ad-Dailami meriwayatkan daripada Anas r.a.; Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud; “Kerapkanlah memberi hadiah kerana ia boleh meneguhkan kasih sayang dan menghilangkan persanggitan hati.”
(Riwayat Thabrani)


Renungkan dan Selamat Beramal!
:)