Wednesday, February 12, 2014

thought

Dear diary,

it's been a long time since last i've updated this blog.  My dear blog that also my diary, i'm will getting married!yayyyy! :)

but do i really can be a wife?menjadi ibu yang baik?isteri yang solehah?
boleh ke aku menjaga dan melahirkan anak?
boleh ke aku didik anak-anak aku ke arah jalan yg sepatutnya?
boleh ke aku menjadi menantu yang baik?
boleh ke aku menjadi anak yang baik selepas kahwin?
dan boleh ke bakal suami aku menjadi suami,bapa,menantu yang sepatutnya?

GILA.
aku ni ada satu perangai yang aku sendiri tak suka.
suka nak fikir long term dan sometime bleh buat aku stress.
fikir benda tah jadi tah tidak.
nak fikir benda buruk.
haihh.

but bukan benda buruk selalunya ok.
i just thought..yela,korang bukannya kahwin tiap2 ari.
i want this marriage to be one and last.sapa tak nak.
and i want family yang bakal aku bina ni yang Allah berkati and mengikut landasan islam.
itu cita-cita aku.
aku nak dekatkan diri lebih kearahNYA.

aku nak bakal suami aku berubah bersama-sama aku tuk lebih menitik beratkan ajaran agama islam
dalam kehidupan seharian.
itu niat aku untuk berkahwin.

namun,aku perlu persiapkan ilmu di dada,aku perlu menambah amalan lebih sebelum aku nak ajak orang lain bersama-sama dengan aku.insyaAllah.moga Allah permudahkan semuanya.amin.

p/s: just my confession from this heart tapi bukan semuanya.banyak lagi yg nak aku buat and tanam azam.moga Allah dengar niat aku ni. :)