Monday, July 14, 2014

puasa,diet and getting married

dear diary..

again..im lost updated.haihh.maybe kna beli tab so senang tiap kali nak lepas geham ke,mrh ke,sedih ke,and story pape bout mylife or any trus je grab tab.yeah maybe soon..

jujur aku jenis yang susah nk bercerita dkt org.even though aku ad bff sekeliling yg sudi dgr mslah aku or emosi aku tppp mmg susah nk cerita dkt org.tp bila part org cerita balik aku mmg pndai la nk nasihat kn dgr mslah org..huh.this is me.diri aku yg mmg dri dlu x bleh nk ubah.

back to main title..

i been dieting since jun until today this year tp kdg sinful gak..hahaha..bedal tak ingat then menyesal then diet balik..teruknya..rasa mcm org yg sgt xberguna n xde motivasi diri.i felt awful.

so bila start balik i manage to lose my shape sket la sbb tiap 3 mggu aku akan ukur pinggang,peha,punkoq(mind my word :P),dada to check whether ada changes kn.If tgk pada kilo mmg xla..lambat je turun then naik balik then trun.so i make a research sikit and dpt advice to see our shape rather then timbang berat ko then stress sorang2 dlm bilik!!!urghh!

Alhamdulillah ad penurunan even xbnyak but i see the difference bila pkai baju n skirt..
selain diet,aku ada buat exercises seminggu 3x kali n akan jd 4x if aku rasa aku teramk lebih dri kuantiti mkn (nasi segenggam petua kevin zahri).aku suka mkn ns so aku mmg xkn skip.lauk je aku amk bnyk n 3liter air everyday mmg aku akan abeskan.

bleh try this youtube exercise instructor.aku dh lama cri any exercise yg msuk ngn aku n senang aku phm n aku suka gila ngn channel minah nie.
untuk type body shape aku yg jenis pear ni kecik atas besaq kot punkoq boleh try exercise ni.ni yg aku praktik kn tiap mlm.insyaallah usaha.orang len boleh awat hang xboleh. :P

http://www.youtube.com/watch?v=jy4f6Fx8N_Y    

niat pun kena pebetui gak.niat aku nk kurus sedikit supaya aku x cepat penat,tuk kesihatan,tak cpt nk krem kaki lenguh,n x membazir sbb kna bli baju baru.heh.

usaha tangga kejayaan.atleast hang usaha.org len yg dok kata kat hang tu belum tentu mampu buat.nnt hasil dya bru nk meleleh ayaq liuq bru nk senyap.hang pun sihat walafiat.insyaallah..aku pun boleh..
aja aja hwaiting!!!

  
A shape or Pear shape ni seksi ok..hekhekhek.ok sila muntah.
(-__-")ok bai.