Tuesday, November 8, 2011

aidiladha celebration

salam.

raya aidiladha mmg xsemeriah aidilfitri.yup.but some of fmly mmg meriah coz siblings ramai.mcm aku,there 6 of them include me.ramai kn?tp kakak2 aku sumeny dh b'kahwin.and taun ni kebetulan diowg lek uma mentua juz my 2nd sister yg xlek sbb cuti kejap.so dri kl nk ke perlis agk lama ye.pkir 2,3 kali nk balik.huuuuuu.and adik laki aku dh lek ke morocco.study.tinggal fmly akak aku(yg sakit ms tu),me and my younger sista.tu je.so pg2 bngun pun lmbt la then xde nk bsing2 ke suh tgkap pix or ad owg bkk radio.huhu.memandangkan selaluny akak aku yg 2nd tu akan msak tuk ari raya n dye xlek,dgn hati yg sayu n cuba tabah ni aku pun mengambil alih tugas memasak dan mengemas rumah.perghhh.penat kot.dhla adik aku smpai mlm tu.mmg sowg2 terkial2 la.bibik ad pun xguna gak.xreti wat keje.huh.tp aku masak simple2 jelh mcm lontong,rendang dgg n ns impit.mama plak wat rendang ayam n9 dye.arwah uwan mmg slalu msk.sedappp sgt.teringat kt arwah ble mam ni.then abah ad tempah ketupat palas.nk wat sndri xmmpu.hehehe.

pas smbut raya ngan fmly.around noon aku gerak g amek my bff,jln2 g uma diowg.bedal bihun sup uma yati 2 mangkuk.hahaha.gler bwuk prgai.siap request nk dgg lebey ngan jeruk masin.hahaha.sedapp wehhh.wtpe tahan2.mau kt kedai 4.50 kot bihun sup spesialll tu.huhu.dh mam gerak g uma tikah jap.bedal lagikkk.tp kali ni best gak.ns ngan dgg bakar cicoh ayak asam.perghhhh.terbaekk.ikutkan nk tmbah tp dh penuh ngan bihun sup td.nasib la pyut saiz xl.muat.hahaha.dh abes tu diowg ni ajak plak g karok.si yati kwn aku ni konon stress ngan bf dye,nk release katenyeee,bwkla diowg g.bubuh 3 lagu sowg.balik tu masing2 ngantok.lgsung xb'ckp lam kete.hahaha.bwuk tul prangai.but they are really fun.nasib ad diowg if x mmg aku bosan ah kt uma.ad anak sedara leh lyn diowg.ni masing2 xbalik.papepun syukur aku masih ad fmly.walaupun mcm2 jadi especially b'kaitan ngan kesihatan,tp alhamdunillah Allah masih bg kekuatan tuk kami.syukran jazillan. :)

pix msti kna ad.hehehe.xmeriah if xde. ;P






sedapkan?mstila sedap.hahaha.tp pix2 nie aku google.je.aku lpe nk tgkap kegigihan aku memasak d'dpo.dh tgh peluh pns mna nk tgkap gambonye.letak pix nie ngan harapan akn wat owg len terliur la.hahaha.peace! ^___^"

pix ngan dak yati.yg frust ngan prangai bf dye.hehehe.sbr k kwn! ;P

kwn2 time sek rndh n menengah.moga kekal bff ye kowg. <3

pix ngan dak yati lagikk.sbb dye frust aku tgkap pix bnyk2 harap dye hepy lek.

p/s: tingat kt bf.kan best if kg dye ngan uma aku dkt.leh g men meow kt uma nenek dye.bnyk lak tu.hmmmmphhh. *jeles.
With ❤,