Tuesday, April 26, 2011

my life plan.

Dear diary..lama xupdate blog nie..coz g shah alam ritu xbwk my big lappy nie.nyesal xbwk.heee.i mish u lappy n bloggers.windu nk bce update2 semua.da jd routine sejak jd penganggur terhormat nie kn. ;P
Allah dah tentukan jalan seseorang tu dalam kehidupannya,tp it doesn't mean that kte nie xperlu tentukn arah tuju kte..kte masih boleh merubah sesuatu tu kepada kebaikan.hmm.in my life..aku ske planning.yup.planning tu xslh coz idup lebey organized walaupun Allah yg tentukan baik buruk tu.coz sbb dri c2 aku jd motivate nk lalui idup yg mencabar ni,capai matlamat aku.impian aku n blajar b'syukur dgn pe yg ada.But..for past few days,aku sgt2 terkilan..mmg aku epy.pat jupe SI DIA.coz kteowg LDR.(long distance relationship).tp pada masa yg sama aku terkilan.sbb apply tuk study xdpt.i didn't get an interview with UITM.arghhhh.cdey sgt.aku mmg nk sgt sambung degree.ase mcm xb'baloi aku dok uma xkeje n waiting for nothing yg sia2.

Faktor2 yg memungkinkan aku xdpt.Maybe sbb :

1. Aku bru nk amek MUET n tgh tggu result.

2. Bru nk pos sijil2 akademik bagai sume,sbbkn KPTM ipoh punya management mcm siallll,aku punya transkrip dpt 4 ari be4 keputusan kua.mean aku anta lmbat.walhal dh lma aku mtk b'ulang alik dri perlis ke ipoh hanya sehelai kertas...!bdohhhhh!

3. Saingan yg ramai,matrik,asasi,dak uitm,uitm bersekutu,stpm dan ramai ag la.aku ni cpe la kn... :P

4. Result aku xpower mcm owg len.

5. Aku xeclas time ec borang tu.lupe bce bismillah.

6. Mara aku bnyk utang,dye suh settle utang dlu.MAYB?

iskh..cdey sgt.Nasib parent aku ok.ciap suppot.mayb diowg memahami aku kesungguhan aku dlm niat untuk meneruskan pengajian ke peringkat lebey tinggi.syukur.emmm.buat masa skg aku ngah cri keje.n then apply tuk intake ke 2.If aku xdpt smbung gak,aku redha.peluang nk blaja tu masih ada.yup.keje smbil blaja pun ok kn?insya-allah.mudah mudahan Allah permudahkan smuanya.aku time ketentuan nie.


p/s : Amalan dan suruhannya juga jgn d'lupa.Barulah lengkap. :)